Rozhovor: Drift-shop – Petr Samek
Sešli jsme se s představitelem, zakladatelem a provozovatelem Drift Shopu Petrem Samkem, abychom si s ním popovídali o jeho obchodu a o driftech obecně. Drift Shop je internetový obchod s performance vybavením převážně pro auta jezdící bokem.
Takže Petře, co bys ve zkratce mohl říct o Drift shopu? Jak vznikl?
Náhodou.Potřeboval jsem zakoupit nějaké díly na svého Nissana a skoro nebylo kde.
Drift shop běží v tuhle chvíli už nějakou dobu, jak jsi spokojenej s jeho chodem, jak to přijmula veřejnost a podobně?
Spokojený nejsem.Valná většina „tunerů“ nakoupí kopie na ebay a jiných inzertních serverech.
Máš se shopem nějáké pláný do budoucna? Říkal si něco o velké revoluci…
Na jaře bude zbrusu nový web, kde bude k nalezení mnohem více zboží a bez omezení na tak malý okruh aut jako dosud. Dále snížení dodacích lhůt zhruba o třetinu a samozdřejmě i LEPŠÍ ceny tam, kde to půjde.
…A co kamenný obchod?
Zatím ne a když jo, tak na příští jaro.
Hodlá Drift shop něják sponzorovat auta a jezdce? Pár aut už se na různých závodech objevilo, je nějaký vzor pro případné zájemce, nebo je to naprosto individuální? Jak plánuješ dělat reklamu?
Bohužel reklama, která byla k vidění se nijak neosvědčila. Možná se něco objeví na stránkách nějakého časopisu anebo pokud by se objevilo nějaké zajímavé auto.
Co si myslíš o naší Drift scéně, jak to vypadá teď, v minulosti a jak si myslíš, že se to bude vyvíjet?
Nevím, co si mám myslet, přijde mi to teď horší než dříve.A bude hůř.Hlavní problém je, že jezdci, na které jsme se chodili dívat jsou teď neaktivní (všichni víme o kom mluvím).
Pochlub se nám jaký máš/měl si vozoví park?
Nevím co se počítá
dříve
BMW 540i
BMW M3 3,2
Teď
Nissan 200sx RS13
Subaru Impreza Sti TypeR kupé – společně s kamarádem
Jinak právě nemám nic, co by stálo za řeč.
Řekl bys něco víc o tom dvoukilu? Očividně ho dost citelně přestavuješ.
Všechno jinak. Původně to mělo být levné auto na hraní. Pak změna na lepší auto na hraní a na driftování. Nakonec zase změna a jediný úkol je udělat z toho bestii. Závodní auto jak se sluší a patří, nízké, široké, výkonné a vyvážené..ale je to běh na dlouhou trať.
Tak mě napadá otázka, co tě vlastně přivedlo k autům?
Paradoxně od počítačů. Z mánie „tuningování“ počítačů, taktování procesorů, řezání děr do skříně, aby bylo vidět pod kapotu, instalovaní neonů a podobných serepetiček jsem později zjistil, že to jde i s autama.
Vtipné že?
Potom přišla NF1400?
Správně. Žhavý tatík mě celý nadšený posadil rovnou do malé formule, bezprostředně několik měsíců (asi dva) po několika jízdách v půjčovně. Tak sem šel do školní národní formule (www.nf1400.cz).
Jak to tam probíhalo?
Vcelku nečekaně hladce. Pamatuji si, že úplně první závod jsem se zhruba polovinu času mlátil o třetí místo a pak dorazil do cíle na pátém. Pak jsem si postupně z průběhu seriálu odvezl několik pohárů. Další sezonu už jsem započal ve Formuli 3.
A jak si se dostal k pojmu „drift“?
Přes internet. Dřív sem vůbec netušil co to vlastně je. Když jsem si ve čtrnácti pujčil auto a na sněhu lítal bokem tak jsem vůbec nevěděl, že to můžou bejt drifty, jen jsem věděl že to je hrozná prdel. Kdyby to někdo chtěl, tak mám to ještě někde na videu.
Díky za rozhovor, měj se a snad tě uvidíme brzo někde na akci s dvoukilem.