Rozhovor: Czechdrift.cz – Zdeněk Wertheim
Sešli jsme se se Zdeňkem Wertheimem, abychom zjistili co je u něho nového pro sezónu 2009 a řekl nám něco o sobě, autě a tak nějak o driftech. Se Zdeňkem jste se mohli setkat na závodech, nebo jste se mohli už podívat na jeho stránky Czechdrift.cz. Czechdrift.cz je projekt na sdružování drifterů a lidí zpřízněných s driftem všeobecně.
Asi tě každý kdo se zajímá o českou drift scénu zná z některých ze závodů, ale i přesto nám pověz kdy si vlastně začal jezdit a co tě k driftům dovedlo?
Začal jsem jezdit někdy koncem roku 2007.. K driftu jako sportu mně přivedlo ježdění na PC, k závodění mi dopomohla určitě rodina, u které mám velikou podporu a které za to děkuji
Proč zrovna BMW M3 E36 a proč 3,2?? A když jsme u toho auta tak nám o něm něco málo pověz.
Proč M3? Protože je přeci nejlepší ne?
Podvozek
- stav. tlumiče a pružiny KW Competition pro drift
- přední i zadní unibal uložení tlumičů KW
- stabilizátory KW
- samosvorný závodní diferenciál Drexler, 75% svornost
- zkrácený stálý převod diferu na 3.71 (původní 3.15)
- úprava kardanu, výměna převodovky
- spojk. keramická lamela Sachs
Výfuk
- 60mm průměr od svodů
- dynamizéry, konc tlumič, koncovka Ulter
Interier
- skořepin sedačky Recaro, FK
- 4 bod pásy Sparco, Sabelt
- volant Sparco R383, řadička
- úprava pedálů
- bezpečnostní klec FIA
- hliníková ochranná klec autobaterie
- kompletní odlehčení vozu i elektriky
- hasičský přístroj 2kg
- short shifting
- hydraulická brzda Speedpro
- lakování celého interiéru do černé matné b.
Exterier
- M3 nárazníky, prahy, zrcátka
- odtrhová hrana kurfu
- přední čirá světla s angel eyes, zadní čirá, stroboskopy
- funkční výdechy na blatnících viz. e46 M3
- vytažené lemy blatníků
- teamové a reklamní polepy po celém autě — možnost spolupráce !
Dřív jste se s tátou v závodění střídali, budete se střídat i dál?
Pro mé zapálení do umístění v českém mistráku to letos zkusím na vlastní triko (děkuji), s mým teamovým kolegou se ale na startu určitě setkáte také.. tak pozor
Teď už jsme v zásadě načali letošní sezónu, tak v tom můžeme pokračovat. Co je na autě pro tuhle sezónu nového?
Pro tuhle sezónu je auto konečně brutálně odlehčeno, přibyl navíc i bezpečnostní rám pode “Jčka”.
Interiér se převlékl do černé matné barvy a přibyla spolujezdcova sedačka s pásy, budík na kontrolu tlaku oleje a pár drobností.
Jestli není hotov, co se ještě bude dodělávat?
Pracujeme na výrobě polepů na auto, dovádíme interiér k dokonalosti. Teďka zrovna pracuji na nových podbězích.
Když už víme co nového je/bude s autem, jaké soutěže jsou na pořadu pro tuto sezónu??
Jak jsem již psal, líbilo by se mi kvalitní umístění v celkovém pořadí CDS 09, nejlépe na stupínku uplně nahoře ) Dále je tu možnost nějakých kol KOE, našel jsem pozvánku k účasti Driftshow na Slovensku a počítáme s tréninkovými akcemi v průběhu celého roku.
Je jasné, že držet naživu takovouhle bestii něco stojí, povedlo se sehnat na letošní sezónu nějaké sponzory?
Ano.
A co tvůj projekt CZECHDRIFT.cz a Czech Drift Motorsport, daří se?
Jsem spokojen a myslím si, že se určitě daří. Počet členů CDM přeskočil hranici stovky. Lidi, které driftování v ČR zajímá stále přibývají, do sezóny 2009 nasazujeme několik velice schopných závodníků, od kterých čekáme zviditelnění našeho sdružení před kamerami.
Co si myslíš o české drift scéně a jakou změnou bude sezóna roku 2009?
Doufám, že sezóna 2009 bude zase o něco lepší. Máme tu spoustu bláznů co jsou do tohoto sportu zažraní a obětují mu prakticky vše. A to je myslím to hlavní.. Děláme to přeci protože nás to baví. A na to by měli všichni neustále myslet!
Co by jsi vzkázal našim čtenářům?
Určitě se nás stavte podpořit na závody, zajisté se budete dobře bavit.
Co jsem slyšel tak se opravdu máme na co těšit, konkurence opět povyroste a přibude dost nových driftovacích speciálů.
Díky za rozhovor a přejeme mnoho úspěchů v nové sezóně.
Dík.
Ještě nějaké fotky ze zástavby klece.