Sideways.cz

86ers.org: Proč to už není ono…

Na blogu 86ers.org se objevil zajímavý článek o tom, jak se za posledních 10 let změnila driftová scéna v zemi, kde to všechno začalo – v Japonsku. Pokud máte chvilku, přečtěte si ho až do konce a napište nám do komentářů co si myslíte. / SW team

Abychom pravdu řekli, nemáme rádi kecy o tom, jak dřív bylo líp a dneska stojí všechno za hovno. Každá doba má to svoje a že se dřív dělaly dobrý auta ještě neznamená, že se dneska nedělaj taky. Když se ale díváme na tyhle fotky z Japonska z konce 90. let, tak trochu začínáme pochybovat o vlastních názorech.

Je to bohužel tak, s japonskou scénou to jde neuvěřitelně z kopce. Doby, kdy u každého třetího domu stála nějaká Silvie, Corolla a nebo Skyline jsou už dávno pryč a jak to tak vypadá, tak se už nikdy nevrátí. Nechceme znít jako pesimisti, ale nějaká FT86 nebo CR-Z tohle už nezachrání. Emisní limity, bezpečnostní požadavky a čím dál šílenější ceny benzínu pomalu ale jistě dělají z aut až moc drahý koníček.

Dnešní doba autům pořád ještě přeje. Když jsme ale narazili na tyhle fotky z přelomu let 1999 a 2000, když se byl jejich autor Dave Sholz ze Slide Squad podívat v Japonsku, tak jsme si uvědomili jak moc se za tu dobu změnilo.

Dříve byla auta v Japonsku opravdu masová zábava. Okruhy byly otevřené každý den, jejich pitlane byly každý den plné a nebyl víkend, kdy by se někde v Japonsku nejely nějaké závody od místních soutěžích v klouzání až po velké okruhové šampionáty.

Dnes to tam stále ještě žije, ale je to už jen zlomek toho, co se dělo před patnácti lety. Stačí se podívat na počet úpravců z japonska, kteří v posledních letech vyhlásili bankrot. ARC, Trust, Zero Sports a nebo americká divize HKS jsou jen jedni z mála. Jasně, závody se tam stále pořádají a díky webům jako Speedhunters si je můžeme užít jako nikdy před tím, ale schválně se podívejte na jejich dnešní vozový park. Připadá vám, že jsou to obyčejná auta, se kterými se přišli vyblbnout obyčejní lidé jako na těchto fotkách?

Přesně tak, zatímco před deseti lety byl největší úlet, na který jste mohli na akcích narazit Trueno Youichi Imamury a nebo auta z týmu T-50 Japan a Run Free, dnes by si jich nikdo nevšiml. Obyčejní lidé s obyčejnými auty z okruhů prakticky vymizeli a zůstali jen hardcore fanoušci, kteří staví čím dál tím větší (a dražší) šílenosti, aby drželi krok s dobou. Projděte si všechny fotky u Slide Squad, ať si uděláte představu o tom, jaká auta jezdila v Japonsku před deseti lety.

A co s tím? Popravdě řečeno vůbec nic. Je to přirozený vývoj, který nám postupem času nebude přát čím dál víc. V budoucnosti nastane chvíle, kdy si užívání s autem budou moct užít pouze ti, kteří dnes mají na auta jako GT3 RS a časem na to nebudou mít ani oni. Takže musíme přestat skuhrat o tom jak bylo krásně a začít si ty naše starý vraky užívat naplno, protože bude čím dál hůř.

 

6 Responses to “86ers.org: Proč to už není ono…” (post new)

  1.  

    “Takže musíme přestat skuhrat o tom jak bylo krásně a začít si ty naše starý vraky užívat naplno, protože bude čím dál hůř.” AMEN (nie je potrebne viac dodavat)

  2.  

    Problém není v tom že jde doba kupředu, ale že lidé na tento koníček nemají peníze. Díky tomu se snižuje jak sledovanost tohoto sportu, tak počet účastníků…. Mnoho lidí by chtělo “driftovat”, ale nemají na to peníze. Podle mého je toto ten jediný problém :-)

  3.  

    Ono je nemít peníze a nemít peníze. Spousta lidí by na to měla peníze, ale musela by omezit/zrušit spoustu dalších aktivit čehož nejsou schopni/ochotni.

  4.  

    Dyť u nás je to víceméně stejný…cos dělal někde kolem 2004?
    parta lidí se domluvila na okruh nebo letiště, kde si se vyblbnul celej den a večer si sotva dojel domu a stálo to prd..
    dneska má většina z těch lidí rodiny, hypotéky nebo jiný starosti a dát 10, 20 za víkend je prostě nemyslitelný..

  5.  

    Prjmy celkem slusne, zadne zavazky. Takze muzu cpat penize do rnovace a uprav S13 a pristi rok si zacnu uzivat.

  6.  

    Popravdě se mi to zdá přesně jak píšeš ze začátku… zkuhrání… Tenhle sport postoupil do skvělé a profesionální úrovně a my na něj můžem s nadšením koukat, je na tom něco špatně ? Ne. Jen si to asi pár lidí vštěpuje do hlavy, že jezdit s třícou s 170 koni nemá smysl apod. protože ti každý druhý řekne jak to nemá 300 koní je to na dvě věci. Což dle mého teda fest není pravda a absolutní blud, takže nestěžovat si udělat si auto za 50k a to k radosti bohatě stačí, výmluvy na benzín nejsou zrovna na místě, to je ta nejmenší investice do ježdění a díly stály i tehdá stejné peníze, zrovna máme pěknou zimu tak vyberte z účtu 15 tisíc pořiďte klidně 1.6ku třicítku a zábavy máte až ažžž.

Leave a Reply