Sideways.cz

MSC Challenge 2009

I když se to na první pohled nemusí zdát, seriál D1GP zdaleka není jediný japonský šampionát v driftování. V zemi vycházejícího slunce existuje či existovala téměř desítka dalších plnohodnotných sérií. D1GP a její sesterská D1SL je díky svému zázemí a působení mimo Japonsko tou nejznámější, ale na domácí půdě jí v oblíbenosti za poslední rok začíná dohánět další série s názvem MSC Challenge. Hlavní podíl na tom má určitě to, že do MSC Challenge se může přihlásit téměř každý a samotná akce je dost rozšířená a rozmanitá.

Právě díky tomu, že účast v MSC Challenge není tak omezená, jako v již zmíněných profesionálních D1 eventech, můžete zde narazit na úplnou pouliční špičku, do které patří populární týmy jako například Shake of Worker, BURST, B-West, Meister, Magician, Mind Control a další. MSC do značné míry připomíná D1GP v jejích začátcích v letech 2000 a 2001, kdy startovní pole tvořila špička z ulic a kdy auta zdaleka nedosahovaly takové úrovně, jako dnes.

Proč je MSC tak populární, když už několik let existuje pod hlavičkou D1 prestižnější série  D1 Streel Legal, která je také zaměřená na běžné amatérské jezdce? Kvůli tomu konec konců série D1SL v roce 2005 vznikla, když se D1GP od běžných smrtelníků neúprosně vzdálilo do extrémů. Účast v D1SL ale narozdíl od MSC stále stojí dost peněz a navíc zde závodí i někteří profesionálové z D1GP, proto mají běžní účastníci mizivou šanci uspět na předních příčkách. Pravidla pro vozy v D1SL (auto musí být registrované a musí mít původní motor) samozřejmě platí pro všechny, ale přesto si dokážete představit rozdíl mezi sponzorovaným strojem profesionálního závodníka a strojem běžného “kluka z ulice”.

MotorSportsCom Challenge má 3 třídy – Beginner Class, Expert Class a nejvyšší, Super Class. Jezdci jsou do těchto tříd rozděleni podle jejich zkušeností a předešlých výkonů. Každá třída má samostatnou kvalifikaci a z ní vždy postupuje nejlepších 8, kteří se klasicky utkají v tandemových battlech.

Klasické tandemové jízdy ale nejsou to jediné, co MSC nabízí. Kromě toho se zde můžete utkat také v takzvaných Triple Class a Grip Class. Triple Class je čistě o týmové spolupráci, kde každý tým, ať už má jakýkoliv počet členů, sestaví trojici, která se snaží zajet co nejplynulejší a nejsehranější jízdu. Z kvalifikace sejdou 3 nejlepší týmy, které si jízdu zopakují a podle výsledného hodnocení se v této nejlepší trojici umístí. Je to prakticky to samé, co můžete vidět ve skoro každém díle japonského videomagazínu Drift Tengoku. Grip Class je potom závod, kde jezdci opět porovnávají své závodní zkušenosti a techniku vozů, ale jak už název napovídá, nejezdí se zde bokem. Předchází kvalifikace (time attack) a po ní 5 kolový battle. Oficiálně se vyhlašuje pouze úplný vítěz.

MSC Challenge hodnotí 4 rozhodčí, mezi kterými se občas objevují jména jako Nobuteru Taniguchi a Manabu Orido, což podniku přináší čím dál více popularity. Mezi současné sponzory patří například Yokohama, Bride, JIC, URAS, Project μ a TEIN.

V letošním roce má šampionát naplánováno 12 kol, z čehož jsou první dvě kola už za námi. V prvním kole, které se konalo 5. dubna na okruhu Sekia Hills se náramně předvedl Naoki Nakamura z týmu BURST se svou fialovo-růžovou Silvií PS13, který se sezóny 2008 vůbec nezúčastnil a svůj comeback oslavil vítězstvím v nejvyšší třídě Super Class. Kromě toho, že Nakamura se svou Silvií řádí po kopcích a závodí za svůj tým BURST v MSC Challenge, který založil spolu s Akihito Fujiou před 6 lety během vyjížďky na Nara touge, jezdí také v D1GP s S15 za tým D-Max SunRISE. Nakamuru a jeho PS13 jste také v poslední době mohli zahlédnout na videiích a v reportech s Vaugh Gittinem Jr. na jeho výletu po Japonsku na Speedhunters.com.

Za zmínku také určitě stojí tato červená S15, která patří Yutaka Katsuovi z týmu Ueo Driving School, který se umístil na 3. místě v Super Class a zároveň vyhrál Grip Class. “Yes Ueo Can !!” V kvalifikaci získal pole position s časem 51.052, ovšem hned za ním se ztrátou asi 4 desetin skončil Koga Susumu z týmu Red Ribbon, který vlastní červenou S13. Stejně tak se Susumu lepil Katsuovi na zadek i v závodě, ale nestačilo to a skončil sekundu za ním.

A zde pro pořádek, abyste si nemysleli, že v MSC nejsou žadné AE86, které poslední dobou ze závodních sérií ve velké míře ubývají. Tímhle brutálním Levinem s kolama RS Watanabe vpředu a Rays TE37 vzadu jezdí Hamazaki Kazutaka, člen známého týmu Shake of Worker.

Pokud vás zajímá, jak vypadala Super Class ve skutečnosti, tohle video vám stoprocentně napoví.

Team BURST zazářil i v Triple Class s velmi dobrým výkonem, ale stačilo to pouze na 2. místo, protože proti nim stál tým Red Ribbon ve formaci Susumu Makoto S13 / Yamashita Kazutaka S15 / Yamaguti Osamu PS13. Chlapci předvedli perfektní sehranou jízdu dveře na dveře a zajistili si tak 1. příčku.

Video z Triple Class si určitě nenechte ujít. Podobné záběry jen tak zase neuvidíte.

2. kola se jezdci dočkali ještě ten samý měsíc; 26. dubna, tentokrát na okruhu Suzuka Twin Circuit. Přední příčky tentokrát obsadily jiné týmy. Na samotném vrcholu Super Class se umístili B-West, Meister a Mind Control. Kazuya Uta z týmu B-West se ve finále postavil proti  jezdci týmu Meister, Sumi Satoshimu. Oba závodnící vlastní Nissan RPS13 180SX a Uta podle všeho se svým světlým strojem porazil Satoshimu jen o vlásek. Dogfight!

Yokoi Masashi z Mind Control se nakonec se svým modrým Nissanem Silvia S15 sice umístil “až” na 3. místě, ale v kvalifikaci díky perfektní jízdě zářil na výsluní.

Girls gone wild! Jestli si pánové myslíte, že tohle není nic pro dámy, pak jste na omylu. Okada Hitomi z týmu ()ING MAN v Beginner class se svým Nissanem Silvia S13 určitě nikoho nešetří. Může se zdát, že Beginner class je pro naprosté zelenáče, ale ve skutečnosti zde můžete často shlédnout mnohem brutálnější tandemy, než v naší CDS.

Triple Class úplně ovládl Mind Control. Jejich jízda byla popsána jako “z jiné dimenze”, takže si pod tím představte co chcete, ale mě stačí tahle fotka a video níže, které mluví za vše…

Na závěr opět malá video ukázka. Učitě si počkejte na 0:58, kdy začíná Triple Class jízda Mind Control. V druhé polovině jsou tsuiso battly ze Super Class; včetně 1. části úplného finále na konci.

Následující dvě kola se budou konat 7. června na okruhu Nikko Circuit a 14. června na okruhu Bihoku Highland Circuit.

 

6 Responses to “MSC Challenge 2009” (post new)

  1.  

    Dodatečně: Grip Class je od tohohle roku jako nová disciplína, aby si zkusili i něco jiného, než jen drift. V 2. kole se nekonala, protože je naplánována jen na 5 kol a 2. mezi ně nepatří. Koná se to vždy ob jedno kolo, akorát ke konci je 4 kola pauza a až ve 12. je poslední závod.

  2.  

    Pěkný čtení ;)

  3.  

    Tak tomu říkám článek. Něco nového a super záběry a videa!!

  4.  

    moc pěkný čtení!
    některá videa už jsem viděl, ale nevěděl sem moc o co šlo-takže díky za objasnění…

  5.  

    [...] která se konala na okruhu Mallala Motorsport Park. Podobně jako v japonském šampionátu MSC se soutěžilo v několika třídách a první místo v té nejvyšší získal Luke Fink se svou [...]

  6.  

    [...] červeného Chaseru. Ten mu slouží hlavně k vyhrávání trofejí na akcích jako je MSC, Corolla je pro něj však stále stejně důležitá jako dřív, když závody jezdil s ní. Byla [...]

Leave a Reply