MOL Dynamic – King of Drift Slovakia 2010 round 1
O víkendu proběhl první závod slovenského seriálu MOL Dynamic – King of Drift Slovakia. Kdo byl na některém ze závodu loňského seriálu na Slovensku musel si všimnout několika věcí. První věcí byla organizace závodu, která je i letos na profesionální úrovni (dokonce přibyl radar na měření nájezdové rychlosti. Dalším již méně přijemným, čeho si návštěníci museli všimnout, bylo to, že buď na závodě pršelo, nebo byla hrozná zima, v jednom případě dokonce kombinace. Tentokrát se počasí umoudřilo a i když aprílové počasí dokáže pozlobit, tentokrát bylo krásně a o sluníčko nebyla nouze. V neposlední řadě byli závodní stroje, které jsou stejné jako loni, až na pár vyjímek (např. BMW M3 E92), ale tak chápeme, že některé speciáli ještě nejsou připraveny. Jezdci však nezaháleli a je vidět, že na letošní sezónu trénovali.
Trať byla v Púchovském areálu Matadoru vybrána poměrně netradičně, a to nájezd na kruhovou zatáčku, otočka zpět do kruhové zatáčky a nájezd do cíle. Clipping pointy byly 2, ale jeli se z obou stran tzn. ve výsledku 4 clipping pointy. Do závodu se celkem přihlásilo 14 jezdců na 12ti autech (2 a 2 jezdci se střídali o jedno auto). Tím pádem kvalifikace nerozhodovala o tom kdo se dostane do battlových jízd, ale pouze o rozřazení do battlů.
První kolo battlů:
- Norbert Kováčik a Jan Baláž postupují automaticky do druhého kola battlů, jelikož se umístili na prvním a druhém místě. Jan Baláž využil času pro výměnu zničeného diferenciálu. Náhradní diferenciál mu zapůjčil Marian Nikš (přišel za Balážem sám od sebe, je hezké vidět, když si jezdci pomáhají a rivalita zůstává pouze na trati).
- Marián Nikš vítězí nad Dušanem Hakenem poté co se Dušan Haken alias Higgi přetočil v obou jízdách. Jedno přetočení bylo na 180° otočce, kdy se auto nepřetočilo uplně ale zůstalo stát kolmo k trati a porota shodnotila situaci jako přetočení. I tak by na situaci nic nezměnilo, jelikož Higgi nejel tak aby mohl porazit Mariana 10:0, což potřeboval k tomu, aby se battle opakoval.
- Stanislav Rydlo se v první jízdě proti Marekovi Mosnému přetočil a prohrával tak 10:0. V druhé jízdě nedokázal vyvinout dostatečný tlak a tak druhá jízda skončila stavem 5:5.
- Radomír Kolesar v battlu s posledním z kvalifikace Radomírem Messerschmidtem s přehledem vyhrál v prní jízdě poměrem 9:1 a v druhé jízdě potvrdil Messer. Vítězství Kolesára svým přetočením. Radomír M. bohužel se ještě naplno nezžil se svým Nissanem 350Z v driftu, ale není všem dnům konec.
- Ivan Vlček potvrdil formu, kterou předváděl již v tréninku a za kterou mluví jeho umístění na 4. místě v kvalifikaci i přes výkonový handicap jeho BMW E30 s motorem m30 3,5l a porazil Branislava Leszyho s BMW E34 m30 3,0l turbo poměrem 9:1 a 7:3.
- Michal Varholy kontumačně zvítězil nad Tomášem Ježekem, který předčasně skončil kvůli závádě diferenciálu jeho Nissanu s14.
- poměrně zajímavý souboj jsme mohli vidět mezi Peterem Kurňavou (s vypujčeným Nissanem 350Z od Radomíra Messer., jelikož jeho 350Z po instalaci kompresoru přišla o píst) a Lukášem Kultem (který z čech přijel s novým BMW E92 M3). Těsně zvítězil Peter Kurňava kdy poměry byly 7:3 a 4:6. V první jízdě Lukáš Kult vytvořil chybu kvůli nedotáčivému smyku a v druhém kole jeho výkon na vítězství nestačil.
Druhé kolo battlů:
- Norbert Kováčik zvítězil jen těsně nad Mariánem Nikšem s poměry 6:4 a 5:5
- Roman Kolesar porazil až v druhém rozjezdu Mareka Mosného. První battle byl velmi vyrovnaný a jezdci vždy dělali tu samou chybu jen jeden v prvním kole a druhý v druhém. Druhý battle začal výhodněji pro Romana Kolesara s BMW M3 E46 6:4 a v druhé jízdě Marek Mosný nezvládl nátlak a přetočil se.
- Michal Varholy opět kontumačně postupuje přes Ivana Vlčeka, kvůli tomu, že jezdci startují na jednom voze a Michal je přeci jen majitel. Ivan se však nevzdal a vybojoval pak pro sebe 5. místo a všechny battly, které jel tak tím pádem vyhrál.
- Jan Baláž i přesto, že nastoupil do battlu s jiným převodovým poměrem se soupeřova Nissanu 350Z nezalekl a porazil ho 7:3 a 6:4.
Semifinále:
- první semifinálový souboj byl mezi vozy M3 E46 a tak byl velmi vyrovnaný. V první jízdě ukázal Noro Kováčik, že má mírně navrh a zvítězil 6:4, tlak tímto vytvořený na Romana Kolesasára byl příliš velký protože věděl, že musí být minimálně o bod lepší a přetočil se. Noro na něj však počkal a vykroužili krásnou šou pro diváky. Na dalším battlu o třetí místo se Roman zahojil a přeci jen se dostal na stupně vítězů.
- souboj, který následoval mezi loňským mistrem a Michalem Varholym byl asi nejdelší z celého závodu. První jízda dopadla 6:4 ve prospěch Jana Baláže, který vytvořil velký tlak na Michala Varholyho, ale kvůli horší stopě byl náskok pouhých 6:4. V druhém kole český Honza nedokázal Michalovi dostatečně ujet, a tak se situace přehoupla na 4:6. V dalších dvou jízdách se jezdci předháněli v napínavosti, protože nejdřív se přetočil jeden a poté druhý. V rozhodujícím battlu, i jízdě si Baláž ochránil reputaci, kdy předvedl bravurní jízdu a zvítězil 7:3 a přdvedl jednu z nejtěsnějších jízd tohoto závodu. Další jízda už stačila Balážovi 5:5 a tak se dostal do finále. Varholy skončil 4. díky přetočení v již vyhrané jízdě, kuriozitou je, že 4. místo získal, aniž by vyhrál jediný battle.
Finále:
- ve finále bylo vidět nejlepší a nejtěsnější jízdy, tak jak to má být, ale díky drobné chybě Jana Baláže v první jízdě kdy si v otočce pomohl nedotáčivým smykem byl stav první jízdy 5:5. V druhé jízdě Noro tuto Balážovu chybu neopakoval i za cenu oddálení se, ale v tomto případě se nejednalo o jezdeckou chybu, ale o konstrukci tratě a tak i přes povzbuzování diváků k opakování nedošlo finále skončilo ve prospěch Nora o jeden jediný bod, ale stejně jako v jiných sportech rozhodují tisíciny tak zde rozhodl bod, který není zanedbatelným prvkem.