CDS/IDS round 4 Lausitzring
O minulém víkendu došlo k vyvrcholení přátelského souboje mezi CDS a IDS. Bohužel hned ze začátku se počasí rozhodlo, že situaci nikterak neulehčí a ukázalo jezdcům svojí stinnou stránku. Již při pátečním tréninku se někteří jezdci začli potýkat s hlavním problémem tohoto závodního víkendu a tím byla voda. Voda která byla všude a nešlo se jí zbavit, závodní speciály, které nejsou stavěny na takovéto počasí zlobili s až příliž odkrytou elektroinstalací, která jinak funguje bezproblému. Zástupců českých barev nebylo nikterak požehnaně, za to odhodlaněji se stavěli k německé výzvě.
Bohužel někteří svůj boj proti přírodě vzdali a odjeli již v sobotu. Ty co zůstali však určitě nelitovali, počasí sice na sobotní kvalifikaci skupiny PRO a street run (kategorie street v Německu nejezdí battly a tak jezdí jednotlivě, stejně jako v kvalifikaci). Street run vyhrál Německý závodník Markus Müller se startovním číslem 11 a vozem BMW E46 330i. Na druhém místě se umístil Jorg Stöl a na třetím Emmanuel Eigel. Nejlépe umístěným českým závodníkem byl Daniel Sýkora se svým vozem BMW e30 combi, se kterým v loňském roce závodil Jakub Zapoušek. Na druhém místě se umístil Martin Lang s vozem e36 po Janu Balážovi a na třetím místě se umístil s třírotorovou Mazdou Dušan Haken.
V neděli se počasí naštěstí více či méně uklidnilo a tak jsme se mohli těšit na zajímavou podívanou. Pršet sice nepřestalo, ale rozhodně pršelo méně a tak na trati nezůstávala stojící voda, která by mohla být v battlech poměrně nebezpečná. K vážnějšímu kontaktu nedošlo, pouze mezi českými jezdci Jakubem Zapouškem a Tomášem Koderou došlo k lehkému kontaktu, ale nic co by výrazně ovlivnilo technický stav vozidel a tak mohli oba jezdci dále pokračovat. Tomáš však nakonec těsně Jakubovi podlehl a tak závod pro něj přeci jen skončil.
Bohužel výsledky kvalifikace rozhodili pavouka tak, že se potkávali převážně čeští závodnící s českými a němečtí s německými a tak nebylo možno vidět tolik “mezinárodních” soubojů. Na to doplatil i Jakub Zapoušek, který po přetočení vypadl s Janem Balážem, který se dostal až do boje o třetí místo.
V boji o třetí místo se potkal jak jinak než s dalším Čechem Zdeňkem Wertheimem, ale do tohoto boje ho vyslal německý jezdec Michael Scherr, který stejně jako v Sosnové bojoval o první místo. Zdeňka Wertheima do boje o třetí místo souboj s německým jezdcem Christianem Koeglerem, který závodí s vozem Nissan 200sx s13 s motorem m30b35 s turbodmychadlem původně patřícím do nákladního vozu DAF. Krom motoru má tato s13 ještě tu zvláštnost, že kola vytočí pod úhlem 55°, což opravdu není málo a jezdci to dovolí až nesmyslné úhly a záchranu ze situací, ze kterých by v normálním případě nebylo návratu.
Ač tomu možná nebudete věřit tak o Zdeňkův sestup na boj o třetí místo se postarala jezdecká chyba Zdeňka, když jel jako první jezdec před Christianem a po skoro dvouleté promlce se přetočil. Boj o třetí místo byl tentokrát (stejně jako v Sosnové) zajímavější než samotné finále, nastoupili totiž proti sobě jezdci, jejichž rivalita úměrně roste s každým závodem a ani jeden boj nechtěl vzdát. Battly dopadly 5:5, 5:5 a tak následovalo opakování které skončilo 5:5 a 6:4 ve prospěch mladšího jezdce Zdeňka Wertheima na úkor Jana Baláže, který tak skončil 4. Zdeněk si tak upevnil vedení v české sérii, Stanislav Bezouška ani Ladislav Bezouška se nakonec battlů nezúčastnili a kvůli počasí jeli domů.
Finálová jízda se až nepříjemně podobala té v na posledním závodu v Sosnové (kde se také jel společný závod CDS a IDS), kvůli technickému problému Michael Scherr nedokázal dostatečně bojovat pro obhájení prvního místa a tak uvolnil svou pozici jezdci Christianu Koeglerovi (v minulém závodě vzdal boj o první místo Patrick Ritzmann ve prospěch právě Michaela Scherra). Problémem byla voda ve váze vzduchu, do které se dostala voda a nedokázala tak podávat správná data řídící jednotce.
Kompletní galerii ze závodu naleznete ZDE
Za fotografie patří velké díky fotografům: Fabian Linder z drifted.com a Lisa Linke
Těšíme se na další spolupráci s Německými kolegy v příštím roce, protože takto spojené závody jsou nezapomenutelný zážitek.
Rozhodně bychom také neměli zapomenout na video z Choseho dílny: