CDS round 2 – Mimoň
O prodlouženém víkendu, kdy se konal tuningový sraz Mimoňské války, proběhlo i druhé kolo Czech Drift series. Trať byla k dispozici však již od pátku, pro trénink. Do závodu se přihlásilo 23 jezdců. Převážnou část startovního pole obsadily vozy BMW (E30, E36 dokonce i E34), jak již bývá u nás zvykem. Možné však bylo vidět i japonské zástupce jako Mazda RX-7 FD3S (tento vůz se však objevil pouze na tréninku a do závodu kvůli závadě nenastoupil) a FC3S, Nissan 200sx s13, nebo Toyota Corolla AE86 s motorem SR20DET. Po ranní korekci trati mohli jezdci již pilně trénovat na závod.
Kvalifikace je hodnocena třemi porotci a driftboxem, z průměru těchto 4 aspektů se získá výsledné hodnocení kvalifikace. Hodnocená trať sestávala z nástřelu do první zatáčky s clipping pointem a poté série dalších dvou zatáček s clipping pointy a průjezdu cílem. Průběh kvalifikace byl vpořádku, až na drobnou technickou závadu na voze č. 23, kde unikal benznín přes víčko nádrže.
V kvalifikaci zvítězil Stanislav Bezouška, který obhajuje loňský titul. Jako druhý se v kvalifikaci umístil Vlasta Nezdařil pro tuto sezónu s nově postaveným BMW E36 s motorem V8 4,4l, třetí místo pak obsadil Láďa Bezouška, který se rychle zotavil ze zranění, kvůli kterému se nezúčastnil prvního závodu v Kopřivnici (jsme rádi, že je v pořádku). Na čtvrtém místě dojel Zdeněk Wertheim, který musel obhajovat vítězství z minulého závodu v Kopřivnici.
Někdy je průjezd okolo clipping pointu “příliš těsný”, jako zde v podání Radka Petříka.
Výkon S. Rydla byl ovlivněný tím, že jako organizátor MV byl většinu času jinde a nemohl se na 100% soustředit na závod, uvidíme v dalším závodě.
V závodě se událo i několik nepříjemných poruch na autombilech. První poruchou byla E30 s motorem 3,6 z M5 E34, která nevyjela ani do tréninku. Druhým porouchaným strojem byla Mazda FD3S, která kvůli závadě na motoru nenastoupila do kvalifikace. V tréninku nepřálo ani mladému Zdeňkovi Wertheimovi, kterému úlomky z rozbité chladící vrtule prorazili vodní chladič, tuto závadu se podařilo na závod “opravit”. Jako by už poruch nebylo dost, Standovi Bezouškovi se zasekla kulisa řazení a proto mohl používat pouze 2. rychlostní stupeň, což bylo poté slyšet v battlech, kdy často motor musel vytáčet do omezovače. Sérii poruch můžeme zakončit poruchou Jana Baláže, který nenastoupil do boje o 5. potažmo 7. místo a o chvíli později nahlásil poruchu své AE86 i Karel Boura, který měl utržené řízení.
Radek Petřík v Battlu proti Porsche René Sterna
Neočekávaně se stal velmi napínavým battle Adama Vrtílky proti Zdeňku Wertheimovi, kdy poměrně nezkušený Adam poměrně tlačil na svého kolegu z CzechDrift Motorsport, ale při opakování již svůj stroj na seřízlých pružinách neudržel plně pod kontrolou a přetočil se.
Battle, ze kterého vítězně odchází Zdeněk Wertheim do finále a Vlasta Nezdařil do boje o 3./4.místo
Z tohoto battlu vychází vítězně Standa Bezouška, který pokračuje do finále, ale již na bratrově voze
Finálová jízda, kde dochází k předjetí Zdeňka Wertheima, ale o zatáčku později se Standa Bezouška přetáčí a je rozhodnuto o vítězi druhého závodu Czech Drift series 2009.
Vítězné kolečko
Jakub Zapoušek předváděl technicky velmi dobře zvládlý výkon, ale technika bohužel je slabší
Karel Boura konečně popustil uzdu svým koním pod kapotou.
Adamovým největším nepřítelem byly tentokrát kuželky, při tréninku jich srazil nejvíce. Počkáme si, co se svým Nissanem ještě předvede.
V. Nezdařil proti J. Balážovi, který reprezentoval i na závodech v Polsku
Celkové výsledky jsou k disposici na našem fóru nebo na stránkách CDS.
Photos by Daniel Rambousek, více fotek photohorizon.net