CDS 2010 round 2 -Mimoňské války
V sobotu proběhl druhý závod Czech Drift Series (jak jste již mohli vidět video), ale první s battly. Jel se jako součást největšího tuningového srazu v čechách, který se zkrývá za jménem Mimoňské Války. Závodní trať se nacházela o něco dál od centra dění, než tomu bylo v minulých letech, ale díky tomu se mohla postavit velmi rychlá divácky zajímavá trať. Pro jezdce i trať obtížnější a víc náročnou na výkon vozu.
Do závodu se přihlásilo 13 jezdců a dva pouze na trénink (E30 s motorem z M3 3.0 a Nissan Skyline R33) – snad budou startovat již v příštím závodě. Kvalifikace potvrdila náročnost traťi a pouze první dva jezdci kvalifikace dokázali projet trať se všemi clipping pointy (1. místo kvalifikace Jan Baláž, 2. Zdeněk Wertheim, 3. Stanislav Bezouška). Nejen tvar traťi jako takové byl záludný pro jezdce, ale také povrch jako takový. Střídal se totiž beton (na kterém mizí pneumatiky, má velkou přilnavost a pneumatiky tak kouří málo) s hrubým asfaltem (který naopak velmi klouže). Po kvalifikaci odstoupil Lukáš Kult, který se ve svých kvalifikačních jízdách vždy přetočil a nechtěl tak riskovat poškození svého BMW M3 v battlu.
První 3 jezdci kvalifikace v prvním kole battlů postoupili automaticky, kvůli menšímu počtu zúčastněných závodníků. Již v prvních rozstřelech jsme si mohli všimnout velmi napínavého souboje mezi Adamem Vrtílkou (Nissan 200sx s13) a Mírou Peckou (BMW E36 M3). První battle dopadl naprosto nerozhodně obě jízdy 5:5. V druhém battlu již byla vidět trochu nervozita na obou stranách a tak první jízda 7:3 pro Adama a druhá 7:3 pro Míru. První jízda prvního battlu byla jedna z nejtěsnějších tohoto závodu, oba závodníci nasadili neuvěřitelné tempo, které vyvrcholilo v přetočení obou jezdců v poslední zatáčce. Míra nakonec vyhrál díky poslední jízdě kterou vyhrál 6:4 díky jezdecké chybě Adama v poslední zatáčce, kde se jeho vůz na chvíli srovnal z driftu.
V druhé sérii battlů (osmifinále) byly všechny jízdy rozhodnuty přetočením některého z jezdců, trať byla opravdu náročná. Jedinou vyjímkou byl battle mezi stávajícím mistrem ČR Stanislavem Bezouškou a Karlem Bourou. Standa v tomto závodě startoval s vozem BMW M3 E36 3.0, protože jeho vůz měl závadu diferenciálu (špatná svornost). Tuto M3 jsme mohli v loňském roce vidět také na závodní dráze, akorát za jejím volantem byl František Brabenec, který se rozhodl tento rok nezávodit. Karel Boura změnil oproti loňské sezóně svou Toyotu AE86 na modernější Nissan Silvia S15. Motoru sr20det však zůstal věrný. Nyní zpět k battlu, v první jízdě udělal Standa osobní chybu a přetočil se, Karlovi stačilo k postupu pouze zajet jízdu nejhůře 1:9, jenže opět došlo na trať a v poslední zatáčce díky přechodu z betonu na asfalt se přetočil. Nyní bylo skóre vyrovnané a mohlo se začít odznovu, v první jízdě oba jezdci ukázali, že se toho nebojí a že jejich předešlé vyrovnané skóre není náhodou a tak první jízda stále nerozhodně 5:5, druhá jízda se bohužel u Karla neobešla bez drobných chyb a Standa ho díky velkému tlaku porazil 7:3.
V semifinále proti sobě nastoupili Jan Baláž se Stanislavem Bezouškou a Ladislav Bezouška se Zdeňkem Wertheimem. První jízda Jana Baláže se Standou Bezouškou dopadla nerozhodně 5:5 a vypadalo to na velmi zajímavý souboj o postup do finále. Bohužel se tak nestalo kvůli technické závadě Jana Baláže, kdy mu v první zatáčce prasklo víko diferenciálu a v poslední zatáčce se diferenciál vzpříčil a přetrhla se tak poloosa. Konec vyhlídek na finálovou jízdu. Souboj Zdeňka Wertheima a Ladislava Bezoušky byl velmi těsný a skončil po prvním battlu s výsledky 5:5 v první jízdě a 4:6 v jízdě druhé.
Před finále nakonec se boj o třetí místo konal i přes neschopnost závodit bíleho BMW Honzy Baláže, ten tak nastoupil se zapůjčeným BMW M3 od Standy Bezoušky. Dokázali byste pujčit svoje auto druhému závodníkovi? To chce dobrý kus odvahy a kolegiality.
Finálová jízda mezi bratry Bezoušky se víceméně rozhodla již v prvním kole, kdy se Standa přetočil a usnadnil tak bráchovi postup na první místo. V druhé jízdě nedokázal Standa s novým vozem vyvinout potřebný tlak a tak jízda dopadla 5:5 a z prvního místa se mohl radovat Ladislav Bezouška.
Děkujeme všem jezdcům za předvedené výkony a doufáme, že se na dalším závodě uvídíme s více jezdci i diváky, protože podívaná za to opravdu stojí.
Celou galerii fotek naznete na webu photohorizon.net