Trochu delší dovolená
Každou chvílí se zde objevují příběhy o někom, kdo sebral odvahu a odjel do Japonska, postavil si auto a rozhodl se celý zbytek života strávit jeho ničením na všech možných okruzích. Napadlo Vás ale někdy, že takový příběh nemusí mít vždy šťastný konec?
Něčím takovým si prošel Benjamin, Američan s polskými kořeny, který se před časem rozhodl odstěhovat do Japonska. Všechno šlo jako ve snu, našel si dobré místo, koupil si Silvii S14 a začal si konečně užívat. Když si ale po roce myslel, že už to nemůže být lepší, tak mu jedna obálka z japonského imigračního úřadu sebrala úsměv z tváře. Byl v ní totiž dopis, ve kterém ho úřady informovaly o tom, že mu neprodlouží vízum.
Benovi tak nezbylo nic jiného, než se zase sbalit a jet pryč. Svůj boj ale nechtěl vzdát, a tak se místo do své rodné krajiny vydal do Austrálie, kde si zařídil přechodné bydliště a kde chtěl začít svůj boj s japonskými úřady. Ten ale nešel moc dobře, Japonci mu totiž odmítli udělit vízum během následujících dvou let. Z přechodné dovolené na západním pobřeží Austrálie se tak rázem stalo dvouleté “utrpení”, jak to Ben doslova popisuje svými slovy.
Protože ale nemělo smysl s ježděním čekat, až se zase vrátí zpět, dovezl si Ben svou kouki S14 k sobě. První čtyři měsíce svého pobytu si ale stejně moc neužil, auto totiž kvůli tvrdému zacházení potřebovalo novou převodovku a turbo, protože sériové T28 těch 1.2 baru po 40 tisících kilometrech holt nevydrželo. Původní plán byl vyměnit ho za větší Trust TD06-20G, po spočítání všech nákladů včetně nového naladění motoru, které v Austrálii stojí řádově více než v Japonsku padla však volba na menší a méně náročný Garrett 2871R. Výčet ostatních úprav na motoru je poměrně standardní, stejně jako u všech ostatních podobně upravených Silvií: Apexi Power FC, 550cc vstřiky, váha vzduchu ze Z32, Tomei vačky a vše ostatní, co k tomu patří.
U driftů záleží ale především na podvozku, který je u této Silvie upraven stejně ortodoxně, jako její motor. Základ tvoří CTS Zero-1 coilovery s tradičně tvrdými pružinami 8kg/mm vpředu a 6kg/mm vzadu, i když s jejich výkonem není Ben moc spokojen a říká, že je to pouze levné přechodné řešení. Vše ostatní je stejnéjako vždy: upravené tension rods, tie rods, unibalové stavitelné camber plates…