Toshiki Yoshioka: Poslední král AE86
V dnešní době už Corollu AE86 v profesionálních soutěžích moc nepotkáte. S rostoucí rychlostí driftování (hlavně v D1) se její krátkej rozvor, tuhá náprava a relativně slabej motor projevujou jako čim dál větší nedostatky a řada lidí, který byly ještě před třema čtyrma rokama s timhle autem neodmyslitelně spjatý přešli na jiný platformy. Poslední, kdo v Japonsku symbolicky vydržel se svou 86 byl Toshiki Yoshioka a i když už i on musel přesedlat do silnějšího Lexusu SC, svýho Truena se nezbavil a rozhodl se s nim odjet sezonu Formula D.
Na vítězství nemusel Yoshioka dlouho čekat. I když kvůli plnýmu programu stihnul odjet jen čtyři ze sedmi závodů a nedokázal se tak umístit na prvních příčkách v šampionátu, hned svůj druhej start ve Formula D (čtvtý kolo v Las Vegas) dokázal dotáhnout až na první místo na stupni vítězů, když porazil Daijira Yoshiharu v Pontiacu GTO (fotky z akce si můžete prohlídnout na našem foru).
Jeden z důvodů, proč maj fanoušci 86tek Yoshioku tak moc v lásce je ten, že narozdíl od ostatních pro drifterů s Corollama nechal pod kapotou “původní” 4AG (uvozovky tam sou kvůli tomu, že tenhle 20v nemá s původnim 16v bigportem z AE86 moc společnýho). Silvertop z AE101 navíc zůstal atmosférickej. RiceboyTV udělali letos s Yoshiokou rozhovor:
(HD verzi můzete zkouknout na webu RiceboyTV)
Motor z dílny Prime Garage má výkon 220 koní (s dávkou nitra dokonce 300). Výkon jde na kola přes pětistupňovou sekvenční převodovku HKS a samosvor ATS s karbonovejma lamelama. V motoru jsou věci, který se u takhle upravenejch 4AG standartně vyskytujou, jako 300° vačky, kovaný vnitřnosti, HKS Fcon V Pro ECU a tak dál…
Specs
Motor:
20v 4AGE “Silvertop” (původně z AE101)
Prime Garage ventily, TODA ventilový pružiny
300° vačky
TODA titanový svody
TRD 0,8mm těsnění pod hlavou
Droo-P Escort 82mm písty
JUN ojnice
HKS 5AG klika
HKS Fcon V Pro ECU
ARC chladič vody a oleje
Převodovka:
HKS 5st. sekvenční převodovka (pro FC3S)
ORC spojka
ATS carbon LSD
Podvozek & brzdy:
East Bear tension rods
Droo-P titanový ramena
Espelir podvozek
Project Mu brzdy
Rays CE28N (16″ vpředu a 17″ vzadu)
Zbytek:
Vertex bodykit, laminátová kapota, lexanový okna
Recaro SPG sedačka, Takata 340R pásy
HKS budíky, Autometer otáčkoměr
Nardi Deepcorn volant a Work Bell odepínací nába