RWD Scion tC vol. 2
Při pohledu na auta, která se letos objevila v americké sérii Formula D se nemůžu zbavit pocitu, že jsou Američani rok od roku šílenější. Dobře si pamatuji, jak jsem před více než rokem kroutil hlavou, když jsem viděl Scion tC Kena Gushiho, který americká divize úpravce RS*R přestavěla z předokolky na RWD. Říkal jsem si, že to je určitě ojedinělý případ a že na podobnou šílenost dlouho nenarazím, ale jako vždy jsem se mýlil.
Není žádné tajemství, že Formuli D vládne marketing. Jezdci, kteří jsou sponzorovaní přímo automobilkami, musí jezdit tím, co zrovna ta která značka chce prodat mladým klukům na tribunách. Takový Vaughn Gittin si samozřejmě může pískat, protože v svém případě dostane klíčky od nového Mustangu, Rhys Millen se musí trochu snažit, aby jeho Hyundai Genesis stál v zatáčkách za to… ale co jezdci sponzorovaní Scionem, který nemá v nabídce žádnou zadokolku?
V takovém případě nezbývá inženýrům jiného, než vzít do ruky svářečku a prosit o zázrak. Přesně to udělali lidé z RS*R, když si je zvolila automobilka Scion jako hlavního dodavatele svého závodního náčiní pro vstup do světa driftů před začátkem sezony 2008. Zázrak se ale bohužel nekonal a i když byl Kenův Scion téměř pokaždé středem pozornosti, umístil se na konci sezony hluboko v poli. Scion to ale nevzdal a rozhodl se to v letošní sezóně zkusit ještě jednou. A tentokrát do toho jdou po hlavě.
Rozkaz zněl jasně: Nové auto musí vyhrávat. Auta nejlépe vyhrávají, když mají za volantem někoho opravdu zkušeného, a proto se mateřská Toyota rozhodla trošku uvolnit po finanční stránce a získala asi toho nejlepšího pilota, jakého dnes můžete ve Formula D sehnat. Jejich Scion totiž neřídí nikdo jiný, než dvojnásobný mistr této série Tanner Foust.
Podobně to vypadalo i u přípravy auta. Stephan Papadakis, který postavil Nissan 350Z, ve kterém získal Tanner oba své tituly, dostal jasné ultimátum: Auto musí být perfektní. Stephan se proto rozhodl pro méně konvenční pohon, než byl čtyřválec 3S-GE v červenobílém Scionu od RS*R. Po troše hledání a přemouvání se mu podařilo získat téměř šestilitrový závodní osmiválec z dílny TRD, který pocházel z vozu NASCAR. Ten po menších změnách dokáže v Scionu vyprodukovat 650 koní. Jak celé auto vypadá si můžete prohlédnout v následujícím videu. Ještě pořád Vám to nepřijde jako extrémní kombinace?