Nordic Supra
Kdo si myslí, že nejlepší kombinací pro šasi JZA80, nebo-li Toyota Supra MKIV je manuální převodovka getrag a skvělí motor 2JZ-GTE se pravděpodobně nemýlí. No jenže ne každý s ním však dokáže souhlasit a nejinak tomu bylo i v tomto případě. Zkuste si schválně tipnout co se skrývá pod kapotou této Supry dřív než budete číst dál.
Pokud někdo považuje za vložení jiného než japonského motoru do japonské kastle za svatokrádež, tak radši ať nečte dál, nemuselo by se mu udělat dobře. Majitel (Leif Häuselmann) této Supry pochází z finské oblasti Åland. Jak známo tak seveřané jsou poměrně cvoci co se týče přeplňování, takže i zde najdeme poměrně velké turbodmychadlo, které však je na původně atmosférickém motoru. Převodovka zůstala původní, ještě aby ne, když 6° getrag je jedna z nejpevnějších sériově vyráběných převodovek.
No, nebudu vás dál napínat a prozradím vám, že motor, který se ukrývá pod kapotou je řadový šestiválec o objemu 3,6l, má označení s38b36 a pochází z BMW M5 E34 – tedy původně, ale pak byl v BMW E30 se kterým Leif závodil. Ze začátku (sezónu) jezdil s atmosférickým motorem, ten se turbil až v roce 2009 na 497whp, no a pro letošní sezónu přišel vysněný sponzor Falken a auto se tak mohlo přikrmit až na 645whp. A to už je pořádné stádečko.
Auto pro letošní sezónu nedostalo pouze koně navrh a válečné zbarvení, ale došlo k celkové přestavbě. Do auta si cestu našel bezpečnostní rám a mnoho úprav proběhlo i na podvozku a řízení. Výčet všech úprav je trochu problém, jelikož oficiální stránky jsou v Ålandském nářečí, což je kombinace švédštiny a finštiny no a s tím se poprat je trochu nadlidský úkol. Co je však očividné je účast na Nordic Drift Challenge.
Něco málo co se nám podařilo zjistit:
Motor: písty Wiseco, PPF 60mm wastegate, turbo BorgWarner 372, palivová lišta Valtonen motorsport, olej 10W60
Šasy: TRD diff, kola Ultralight bak 18×9,5 a 18×8,5, pneu Falken (nečekaně), podvozek D2 a 40l závodní nádrž
A ještě nějaká videa přímo z dílny Team Driftpower: