Lucky s13 part2
Tak se dá oslavovat, auto už jezdí, brzdí zatáčí a hlavně dělá radost. Jednoho krásného pátečního dne jsem se sešel s Ondrou Kroutilem a dohodli jsme se, že když už to konečně jezdí, mohli bychom se o to taky podělit a udělat pár fotek. Tak tady je máte a myslím, že se Ondrovi práce vydařila.
S Nissanem je najeto teď nějakých 3000km a nebylo to uplně tak bezproblémových 3000km jak by se mohlo zdát. Jinak už to snad ani s s13 nejde. S čím jsem opravdu spokojený je motor (SR20DET z s14a), oproti CA sice není tak agresivní (odezva na plyn, chuť po otáčkách). Obrovskou výhodou je však síla o které se CA může zdát, ať už jsou to ty dvě deci objemu, nebo časování sací vačky, tak SR se stejným turbem (hybrid T28/25 z japonského SR20DET, používalo se u 180sx) má v jakýchkoliv otáčkách opravdu navrch. Pro SR je už tohle turbo malé, s tlakem 1bar už ve vyšších otáčkách nestíhá, ale turbo lag je věc skoro neznámá. Bohužel už má tohle turbo své nejlepší dny za sebou a tak je v plánu větší kousek, ten už bude potřebovat větší vstřiky a přemapování (což by neměl být takový problém díky ECU od Apexi).
Co mi však dělalo vrásky hned po dostavení byly jízdní vlastnosti, auto změklo (to by až tak nevadilo). Důvodem bylo zvýšení světlé výšky, aby měl podvozek možnost pracovat. Není to tak cool, ale funkčnost má zde přednost. Co byl však problém: po montáži všech možných výztuh (pod blatníky, zpevnění ramen, výztuhy na tension rods, přední rozpěra) a unibalových ramen (zadní ramena, kromě spodních a přední tyčky stabilizátorů, které řeší bump steer) najednou auto místo toho aby bylo přesnější, tak začlo být neklidné. Prvně se to přikládalo geometrii, ale ta je nastavena velmi neutrálně a předvídavě a nelišila se tolik od původní. Pak se zkontrolovaly všechna nová ramena, jestli tento problém nepochází odsud, ale zde bylo vše v pořádku. Ve výsledku se problémem ukázaly hlavní silentbloky zadní nápravy, jako jediné zůstali původní a díky přesnějším dílům zadní nápravy se tento problém projevil markantněji. Řešení byly tři – náprva dolů a vyměnit silentbloky za polyuertany a nebo za hliníkové silentbloky, jenže když už sem tak dlouho nejezdil, tak se mi nechtělo auto odstavovat a proto se jako nejschůdnější řešení jevilo použití podložek nad a pod stávající silentbloky. Problém se vyřešil a auto se teď chová jak má.
Pár drobností se změnilo i v interéru, nastěhoval se tam Commander od jednotky Apexi Power FC, electronic boost controller HKS EVC IV a turbo timer HKS. Volant Sabelt jsem vzal ze svého bývalého Clia Sport, protože měl lepší odsazení 90mm místo 75mm. Začínám si tam připadat jak v UFU, ještě že u většiny těch přístrojů co tam jsou jde dát noční režim.
Závěrem už můžem jenom doufat, že bude nadále všechno fungovat jak má a že brzo uvidí světlo světa kompresorem přeplňovaná Sideways.cz e30 a ještě jedna SR20DET s13, aby bylo s kým jezdit. B-)
Zde je zbytek fotek a nezapomeňte mrknout na blog Ondry Kroutila, najdete tam spoustu dalších zajímavých aut a jejich fotek.