Kancelář Hashiriya Exports
S typem lidí, jako je Luke Huxham, jste se zde na webu mohli setkat už nělikokrát. Jsou to lidé, co seberou vše co mají a jedou si užívat do Japonska a vydělat si pár drobných posíláním dílů lidem zpátky domů. Proč o něm tedy psát? Čím je Lukův příběh tak odlišný oproti těm předchozím, jako Powervehicles, Doricar a nebo Newera Imports? Upřímně řečeno, neliší se vůbec ničím. A vadí to?
Mě osobně vůbec ne. Proč by taky mělo? Podobných příběhů není podle mě nikdy dost a čím více jich bude, tím více motivace budou mít ostatní k tomu, aby pokračovali v jejich stopách. Kdo ví, třeba se zde někdy dočtete o podobné story, kde bude hlavní roli hrát někdo z Čech nebo Slovenska. Ale dost filosofování, pojďme se podívat, jak to vypadá u Luka v kanceláři.
Luke o své Toyotě Chaser JZX90 scvhálně nemluví jinak než jako o své kanceláři, protože v ní tráví mnohem více času než na samotném skladě své společnosti Hashiriya Exports. Není se čemu divit, v dnešní době, kdy se drtivá většina dovozů dílů z Japonska řeší přes internet jsou právě blogy a fóra to nejlepší místo, kde se propagovat a to se nejlépe dělá tak, že si postavíte demo auto a budete s ním objíždět každou akci, kterou můžete. Luke si to dobře uvědomuje a díky tomu můžete jeho JZX90 vidět dnes také zde.
Luke chtěl od prvního dne, kdy vstoupil na japonskou půdu něco neobvyklého, něco, co doma v Austrálii nestálo na každém rohu. Původní volba padla na o generaci mladší JZX100, ale z té po čase sešlo, protože je na japonských okruzích k vidění velmi často a navíc se podle slov Lukových známých “kroutí jako banán”. Jeho partner z Hoshino Car Style mu ale nabídl, že se poohlédne po starší JZX90, která je na tom s výkonem prakticky stejně a která je narozdíl od svého nástupce mnohem pevnější a nakonec také méně k vidění na okruzích.
Netrvalo dlouho a přesně jeden takový Chaser se Lukovi připletl do cesty. Po kratším svezení a přesvědčení se, že se auto umí velice obstojně sklouznout, si Luke s původním majitelem plácli a auto bylo doma. Po mechanické stránce bylo vše “ready to run”, a tak stačilo nahradit původní matnou černou novým oranžovým lakem a vyrazit na první akce.
Specs
Engine standard running 1.1 bar on standard twin turbos
HPI Front mount IC kit
Re-Tuned ECU
Coilovers 14kg/mm fronts and 12kg/mm rear
2 way LSD
Defi guages
Bride Seat
CST Wheels 9.5 +15 offset at all four corners
Full straight through exhaust
Big Koyo alloy radiator
Real Dream Aero
Rear floor brace
Rear Cusco sway bar
Project Mu brake pads
Slotted front rotors
Ikeya Formula solid mount rear end