Sideways.cz

Jak se staví (1JZ) sen

Název je sice lehce zavádějící, ale tohle auto podle mě vystihuje dokonale. I když ten sen momentálně nepokračuje úplně růžově; Powerzamcam, garáž z New Jersey, která má tohle auto nastarosti, musela kvůli finanční krizi v USA v září zavřít svou dílnu. Tak nebo tak ale auto pořád jezdí a reprezentuje se vší parádou.


Tahle Sil80 se začala stavět začátkem letošního léta a odraží se v ní řada věcí, který jsou poslední dobou na scéně Nissanů Silvií a drift kár obecně hodně populární. Jsou to jak detaily jako například klec lakovaná jinou barvou, ale hlavně zahození původního čtyřválce KA24 a jeho nahrazení šestiválcem 1JZ z Toyoty Supry JZA70. Lidi z Powerzamcam detailně a kvalitně zdokumentovali kompletní průběh stavby a na fotky se můžete podívat tady.

Kromě 1JZ-GTE najdete na autě taky Silkroad coilovery a 2way samosvor ATS. Výkon motoru je momentálně v sérii (260hp), ale to je pořád dvojnásobek původního KA24 a na sklouznutí to bohatě stačí. Časem se oboje sériový turba vyměněj za jedno větší…

 

7 Responses to “Jak se staví (1JZ) sen” (post new)

  1.  

    Nemůžu si pomoct,ale jakej je rozdíl mezi motorem 1JZ-GTE a 2JZ-GTE,ten druhej jmenovanej je oturbená verze Supry a jiný motor pokud vím nemělajěště atmosfér 2JZ-GE,ale opravdu nevím stou první variantou:o)

  2.  

    Omyl máte pravdu:)..starší generace supry:)

  3.  
  4.  

    Supra MA70/MA71 ( u nás známá jako MK3 ) byla v letech 91-93 v JPN nahrazena verzí JZA70, která je karoserií totožná, liší se pouze motorizací. Puvodní 7M motor byl nahrazen první generací motoru řady JZ. Tato supra byla “předskokanem” nebo spíše “testovací platformou” pro novou koncepci motoru, ze kterého ve finále vzniklo známé 2JZ.
    Motor 1JZ mel zdvihový objem 2,5 litru a byl vyráben ve dvouverzích- atmosferové ( velice málo kusku, dnes již teřce placená rarita i v jpn ) a přeplnované. Dodnes je známá hlavně přeplnovaná, kde Toyota testovala nový systém ovládání a regulace sekvenčního přeplnování. Motor dosahoval výkonu cca 270-280PS ( a to je práve ten omyl, které ma dost MK3 v čr ve svém TP – 270PS MK3 s motorem 7M se nikdy nevyrábela ), jako převodovka byla použita R154 osazená puvodne v MA70/71 s motory 7M.
    1JZ je jeden z veice oblíbených motoru pro swap do mk3 díky své ceně a “kompatibilite” s el. rozvody MK3 ( nutno brát s rezervou, z valstní zkušenosti vím že co MK3 to jiná kabeláž :D ). Pro ty co plánují swap 2JZ do MK3 je ale dulažitá informace to že uložení bloku 2JZ je možno bez jakýchkoliv zásahu do karoserie provést práve díky komponentum z 1JZ ( silentbloky motoru ) , taktéž getrag, který bez zasahu do karoserie nejde do MK3 “narvat” lze nahradit R154 tranny, pouze se použije housing spojky z 1JZ motoru, který jednou stranou pasuje na JZ blok ( jakýkoliv ) a druhou na R154 převodovku :)
    1JZ motor je pomerne levná záležitost ( ve srovnání třeba s 2JZ ) a díly jsou pomerne dobře dostupné – housing převodovky i silentbloky dodoá přímo Toyota do 3dnu :)

    No klukům držím palce, fanda driftu nejsem ale na setupy se rád podívám.

  5.  

    thanks for the support, great site! check back soon for a wheel upgrade and more events!

  6.  

    Youre welcome mate, thanks for visiting. :-)

  7.  

    [...] Salovi a jeho 1JZ snu jsme se již mohli dočíst a jak se mu daří teď? Dal si pár předsevzetí jako snížit náklady a ty se mu prozatím [...]

Leave a Reply