German Look, Japanese Power
Auto, o kterém si zde budete moci přečíst je tak trochu netypickou přestavbou, zvláště pak díky tomu odkud pochází. Jedná se o BMW řady e30 z US s motorem CA18DET. Jak sám majitel Erich Hagen tvrdí, jedná se spíš o nehodu než-li náhodu. Jedná se o složeninu co dům dal, nebo tedy spíš co se našlo v americké U.P. Garage a co bylo k dispozici.
Tomuhle autu dal vzniknout fakt, že Erich tíhne právě k této modelové řadě BMW, akorát zastává názor, že němečtí výrobci nevyužili kompletní potenciál šasi a než se pouštět do turbení německého motoru, tak se podíval po již přeplňované alternativě, i když o dva válce kratší. No a jelikož se U.P. Garage specializuje na japonská auta, tak zástavba japonského čtyřválce byla na snadě. Bohužel se nám nepodařilo zjistit, proč zrovna CA18DET, když v US se nejedná o zrovna 2x rozšířený motor.
Do kastle původně patřil motor m20b25 a svůj životní běh započala roku 1990 jako 325i.
Motor Nissan CA18DET byl posilněn turbem z novějšího Nissanu Silvia s15 (GT28R), za turbo byla usazena 2,5 palcová Downpipe a výfuk je značky Kakimoto. O řízení motoru se stará jednotka Apexi Power FC, na tento motor a v této době se jedná poměrně o vzácnost. Pod kapotou dále nalezneme custom Intercooler kit, RB Blow-off ventil a Greddy boost controller. Erich samozřejmě do budoucna plánuje další úpravy pro zvýšení výkonu.
O přenos kroutícího momentu se stará dvoulamelová spojka a setrvačník OS Giken, dále za převodovkou zakázkový jednodílný kardan a těsně před koly zakázkový samosvorný diferenciál se stálým převodem 4,1.
Zde je pak výčet podvozkových dílů:
Coilovery Ground Control
AKG Motorsport silentbloky
stabilizátory a tyčky stabilizátorů Ireland Engineering
Podložky řízení na zvětšení rejdu
Do interiéru se pak nastěhovala 6ti bodový bezpečnostní rám AutoPower, poněkud zvláštní dřevěný volant s odepínací NRG “nábou”, Sparco Sprint sedačky předchozí generace, čtyřbodové pásy RJS a zakázková hydraulická ruční brzda.
A v neposlední řadě se dostáváme k exteriéru. Věc která mi asi přišla nejvíc zvláštní a každý si jí asi na první pohled nevšimne je, že tohle křídlo sem ještě na e30 nikdy neviděl. Taky ho ani člověk na e30 normálně vidět nemůže, protože původně patří na Nissan Skyline R32 GT-R.
Nyní tedy zpět k zevnějšku, barva je lehce upravená Delphin Metallic s nálepkami sponzora. Přední “lízátko” je značky Eurosport Rieger, prahy jsou repliky M3 E36, zadní nárazník je značky Zender. Netradiční kola pro e30 jsou značky Rota (17×9,5 et30), kvůli kterým byli použity podložky se změnou rozteče na 4×114,3. A jako poslední úprava byla zvolena zástavbová sada xenonů značky DDM Tuning s teplotou výbojek 3000k.
Někomu možná tato přestavba přijde jako svatokrádež, jinému zase jako “konečně zajímavý báwo”. Co se, ale rozhodně nedá upřít je fakt, že se jedná o zajímavost, která stojí za zmínku.