Daddy’s drift car: Toyota Supra MKII
Tímto bych chtěl založit novou rubriku o autech, se kterými mohli jezdit spíš naši tátové než my, to ale neznamená, že to nejde pořád. Tentokrát se podíváme na jeden kousek z ČR, je jím Toyota Supra MKII z roku 1982.
Tuto Supru pohání motor 5M-GE, to je řadový šestiválec s dvěma ventily na válec. Výkon je 145koní (108kW) a 210Nm. Motor má kompresní poměr 8,8:1. 0-100km/h zrychluje Supra za 9,8s a 1/4míle ujede z místa za 17,2s. Tyto hodnoty nejsou nijak zázračné, ale na auto skoro 27let staré to nejsou špatné hodnoty. Tento motor trpěl na horší těsnění ventilů a pístní kroužky, to způsobovalo kouřové clony za autem a nutný rebuild motoru. Tento kus má pětistupňovou manuální převodovku W58, dodávala se ale také čtyřstupňová automatická převodovka A43DL. A všechny modely z roku 1982 měli diferenciál s poměrem 3,72:1.
Co se týká podvozku, tak Toyota spolupracovala při vývoji s Lotusem, přední náprava je MacPherson a zadní semi-trailing arm. Kotučové brzdy na všech čtyřech kolech. Rozdíl oproti americkému vývoji této doby, kdy se pokládalo za důležitější jízdní vlastnosti od výkonu.
Do základní výbavy této Supry patřila okna v elektrice, zrcátka taktéž, centrální zamykání, anténa v čelním okně, tempomat, klimatizace a jiné vymoženosti, které bohužel spíše přidávají na váze. Člověk jich, ale čas od času rád využije.
V dnešní době je bohužel trochu škoda driftovat se starší dámou jako je Toyota Supra MKII, ale snad tenhle kus nejel naposledy bokem.
foto by Lady_Z