Sideways.cz

Daddy’s drift car: Toyota Supra MKII

Tímto bych chtěl založit novou rubriku o autech, se kterými mohli jezdit spíš naši tátové než my, to ale neznamená, že to nejde pořád. Tentokrát se podíváme na jeden kousek z ČR, je jím Toyota Supra MKII z roku 1982.

Tuto Supru pohání motor 5M-GE, to je řadový šestiválec s dvěma ventily na válec. Výkon je 145koní (108kW) a 210Nm. Motor má kompresní poměr 8,8:1. 0-100km/h zrychluje Supra za 9,8s a 1/4míle ujede z místa za 17,2s. Tyto hodnoty nejsou nijak zázračné, ale na auto skoro 27let staré to nejsou špatné hodnoty. Tento motor trpěl na horší těsnění ventilů a pístní kroužky, to způsobovalo kouřové clony za autem a nutný rebuild motoru. Tento kus má pětistupňovou manuální převodovku W58, dodávala se ale také čtyřstupňová automatická převodovka A43DL. A všechny modely z roku 1982 měli diferenciál s poměrem 3,72:1.

Co se týká podvozku, tak Toyota spolupracovala při vývoji s Lotusem, přední náprava je MacPherson a zadní semi-trailing arm. Kotučové brzdy na všech čtyřech kolech. Rozdíl oproti americkému vývoji této doby, kdy se pokládalo za důležitější jízdní vlastnosti od výkonu.

Do základní výbavy této Supry patřila okna v elektrice, zrcátka taktéž, centrální zamykání, anténa v čelním okně, tempomat, klimatizace a jiné vymoženosti, které bohužel spíše přidávají na váze. Člověk jich, ale čas od času rád využije.

V dnešní době je bohužel trochu škoda driftovat se starší dámou jako je Toyota Supra MKII, ale snad tenhle kus nejel naposledy bokem.

foto by Lady_Z

 

 

9 Responses to “Daddy’s drift car: Toyota Supra MKII” (post new)

  1.  

    Pekne, clanok pekny, fotky pekne..ale to obrovske logo to tam spati, chapem ze su to vami fotene veci, ale toto sa neda pouzit ani ako wallpaper, velmi to tam krici.

  2.  

    uff keď som videl obrázky nechcel som veriť že niečo takéto sa u nás vyskytuje, krásne odvedená robota .. BIG UP!!

  3.  

    Nioko: Uděláme samostatnou sekci pro wallpapery, kde budou obrázky k dispozici v hires a loga nebudou tak prasácky umístěný. :-)

  4.  

    Díky dík :)

  5.  

    taky díky, fotky jsou na wallpaper jak dělaný, zatim jsem nezkoušel ale to logo asi fakt bude moc velký a muselo by se vyretušovat :D

  6.  

    Mel bych pripominku k tomu semi-trailing arm. Nevim jestli jsem jenom ja neznalej trouba, ale musel jsem si to najit. Neslo by to priste cesky? :) Jinak parada a vic takovejch ceskejch japoncu

  7.  

    Šlo, příště dodám ještě vysvětlení v češtině, výraz v angličtině mi přišel jako vhodnější.

  8.  

    Jelikož se tohle auto očividně líbilo a vadil ještě k tomu příliš velké logo SW, tak sme pro vás připravili ještě jednu fotku a tentokrát s menším logem SW.

  9.  

    hmm, pěkná! jednou si ji chci taky pořídit, klasickej krásnej youngtimer…:)

Leave a Reply