Czech Beast
Když sem dával dohromady článek o závodních autech připravených pro tuto sezónu, zavolal sem jednomu jezdci ze severu Čech jak to s ním vypadá. Jako první sem se dozvěděl, že svou bílo M3 E36 prodal a že se staví “něco” jiného. Jenomže auto je teprve v lakovně a budu si muset počkat, na oficiální představení. Uběhlo pár týdnů a můžeme se seznámit s jednou česko-japonskou bestií.
O koho se tedy jedná? Je to Honza Baláž – mistr v driftu Slovenska 2009. Jeho bílá M3 e36 už takhle sloužila poměrně dlouho a tak se rozhodl pro změnu. BMW sice zůstal věrný díky náhradnímu autu – okruhové M3 E36, která je potřeba ještě doskládat. No a co je tohle za krasavici?
Jedná se o Nissan Skyline R34 (kastle není GT-R, je použita zadokolová verze), motor RB26DETT pochází z R32 GT-R (z původního motoru je použita pouze přepracovaná hlava), nyní se však jedná spíše o Tomei RB28DET. O motoru však později.
Jak asi víte tak zadokolové verze Skylinu R34 nejsou nijak široké, ani výrazně vzhledově zajímavé. Proto, aby získalo auto závodní vzhled musel být použitý bodykit. Jelikož se počítá s tím, že bude potřeba bodykit čas od času opravit či vyměnit díl karoserie, došlo se k závěru, že nejlepší možností bude si nechat vyrobit bodykit na zakázku i s formami.
Nejedná se o klasickou stavbu auta určeného na drifty u nás. Jedná se spíše o stavbu závodního speciálu určeného na drifty. Jako hlavní dárce orgánu byla použita okruhová lahůdka od Kageki-racing. Zbytek byl upraven na míru nové kastle nebo pro potřeby driftu (okruhový speciál má přeci jen jiné nastavení).
Nyní se již dostáváme k motoru, myslím si, že výčet dílů mluví sám za sebe:
- Závodní blok motoru NISMO N1
- Kovaná klika TOMEI
- Kované ojnice H Beams TOMEI
- Kované písty TOMEI
- Pístní kroužky TOMEI
- Ostřiky pístů TOMEI
- Šrouby uložení kliky JUN
- Hlavové štefty TOMEI
- Šrouby uložení vaček TOMEI
- Vačky 280/10,25 mm ProCam TOMEI
- Ventilové pružiny TOMEI
- Vodítka ventilů TOMEI
- Hydraulická zdvihátka TOMEI
- Ojniční ložiska TOMEI
- Hlavní ložiska NISMO
- Vodní pumpa NISMO N1
- Olejová pumpa JUN
- Těsnění pod hlavou TOMEI
- Rozvodová kola TOMEI
- Rozvodový řemen TOMEI
- Restriktory oleje pro mazání hlavy TOMEI
- Upravená hlava TOMEI
- Kliková řemenice ATI RACING
- Silentbloky motoru NISMO
- Vstřiky 780 cc SARD RACING
- Pal. Hrazda SARD RACING
- Pal. Regulátor SARD RACING
- Olejový chladič GREDDY
- Chladič stlačeného vzduchu HKS GT type
- Vedení tlakového vzduchu HKS
- Vodní chladič KOYO 3 vrstvý
- Titanový výfuk TRUST
- Keramická spojka třílamelová ORC
- Řídící jednotka AEM
- Racing Blow-off HKS
- Svíčky motoru NGK
- Združený budík STACK
- Budík tlaku turba Teploty EGT DEFI
- Benzínové pumpy BOSCH 280 L
- Chladič paliva MOCAL
- Chladič servokapaliny MOCAL
Výčet dílů motoru je doplněn i dalšími věcmi, které se netýkají pohonu jako např. stavitelná ramena NAMS, kola Volk Racing CE28, přední 6-ti pístkové brzdiče Greddy s dvoudílnými kotouči o průměru 355 mm Greddy, karbonové sedačky, bezpečnostní hasící systém.
Myslím, že nemluvím jenom za sebe když řeknu, že se nemůžu dočkat, až uvidím tuhle bestii v akci. Bohužel ještě není k dispozici kompletní speclist s grafem z brzdy, ale snad se k nám brzy dostane. Maximální výkon je odhadovaný na 550koní a 500Nm by měl motor dávat od 2800rpm (na jaké hodnotě se kroutící moment zastaví zatím není známo).
Kompletní galerii naleznete ZDE
Nejlepší na tom všem je, že to není ta poslední zajímavost před letošní sezónou.