CA86DET
Co uděláte, když máte před barákem Corollu Levin bez motoru a v garáži motor z 200SX? Brad z Austrálie vzal do ruky svářečku a z na první pohled totálního paskvilu se stala jedna z nejznámějších AE86 v New South Wales.
Brad sehnal zachovalou karoserii australský verze AE86 bez motoru před zhruba pěti lety za pár stovek dolarů. Protože se chtěl začít učit klouzat co nejdřív, a protože neměl moc náladu shánět původní 4AG s převodovkou, rozhodl se narvat do auta CA18DET z Nissanu S13 co mu ležel v garáži. Za pár týdnů se vyjelo na první track day na okruhu Oran Park a výsledek byl příjemně překvapující, protože auto na sto procent fungovalo.
Auto se začalo účastnit řady akcí a po čase se začaly dostavovat i první výsledky. Podle Brada je ale největší úspěch to, že se auto za celou tu dobu nerozsypalo. Až na “detaily”, jako vydřený šály, jak sám říká.
Motor má díky Garrettu GT28RS s .84 housingem a Tomei Poncams vačkám odbržděno lehce přes 200 koní na kolech. Na autě je samozřejmě i řada dalších věcí, jako Microtech LT8 řídící jednotka, 550cc vstřiky a nebo převodovka z šestiválce RB20.
Auto koncem roku dostalo měnší ťukanec na předek, což znamenalo výměnu chladičů a přední masky. Z auta zároveň zmizel bodykit a místo něj přišel tovární kouki nárazník se zenki lízátkem. Výsledek posuďte sami.
Na závěr menší video z okruhu Oran Park na ukázku jak auto hoří. Záběry jsou rok starý, z doby, kdy auto ještě nemělo zlatej lak.