Sideways.cz

Bon Bon’s 1JZ Skyline

Už jste si asi všimli, že v letošní sezóně se neobjevil Bon Bonův (Ben Broke-Smith) ve svém JZX81 Chaseru. Místo něho “získal” Nissan Skyline R32 GTS-t (HCR32) s motorem 1JZ-GTE (stejný jako byl v jeho Toyotě Chaser). Kombinaci Bon Bona a tohoto Skylinu jsme si mohli všimnout již na finálové závodě EDC v Poznani, jelikož Chaser se tou dobou připravoval na Red Bull Drifting World Championship. Tento poslední závod vyhrál a stal se tak šampionem EDC. Letošní sezónu bude Bon Bon jezdit Prodrift Super Series (jejíž prvním kolo vyhrál).

Tento vůz byl dovezen z Japonska spoluzakladatelem Driftworks Jamesem Robinsonem v roce 2004. Jednalo se o HCN32 s motorem RB25DET (motor z novější verze Nissanu Skyline R33 GTS25-t). Tento vůz prošel několika reinkarnacemi, ať už co se týká barevných schémat, tak nastavení výkonu a podvozku. V roce 2007 po několikáté poruše motoru RB25DET se rozhodl tým Driftworks vyměnit motor za osvědčený 1JZ-GTE (jelikož s ním jezdil právě Bon Bon). Nevýhoda motoru RB25DET byla hlavně v jeho chlazení (proto docházelo k častým poruchám), zvlašť pak u driftů je tato otázka důležitá, kdy většinu doby jede auto bokem, tudíž se náporově nechladí tak, jak by mělo.

V roce 2008 závodil na tomto autě Phil Morrisson, který dostavoval svou s15 s motorem 2JZ-GTE. Tento vůz byl použit pro vývoj vlastního Driftworks Control system 2 coilovers, tento podvozek se pak stal oblíbeným  mezi driftery po celé Evropě. Jak lze očekávat hroní i spodníá ramena jsou také od Driftworks.

DMAX bodykit je od firmy EP racing s modyfikovaný křídlem a blatníky. Kola jsou Rota GT-R s komaxitovou úpravou barvy do odstínu oranžové Driftworks. Pneumatiky jsou Federal 595RS-R s rozměry 245/35/18 vpředu a 265/35/18 vzadu.

Motor 1JZ-GTE pracuje na sériových pístech a ojnicích, vačkové hřídele HKS 264° s nastavitelnými řemenicemi také HKS. 800ccm vstřky jsou od firmy SARD. Brian Crower pružiny pod ventily a titanové zdvihátka ventilů, díky tomu má omezovač otáček až při 8500 otáčkách za minutu.

O dodávku vzduchu se stará turbo Owen Developments GT3076, díky kterému má motor 547koní a 752Nm.

Možná ste si všimli, že toto auto má poznávací značku, je to protože toto auto je tzv. Street legal auto, takže může na pozemní komunikace (v Anglii jsou mnohme liberálnější podmínky co se týče legalizace motoru, který do auta nepatří). Když se konal první závod Prodrift série v Doningtonu, tak Bon Bon tam dojel po vlastní ose z centrály Driftworks v Birminghamu (přibližně 50km). I s15 Phila Morrissona je street legal autem. I přes to že se mu podařilo rozbít svůj diferenciál (viz. video), tak se kvalifikoval v tomto závodě jako první, i tento závod vyhrál.

Pokud se Bon Bonovi podáří i tentokrát po vlastní ose dojet na další závod, tentokrát už v Irsku, tak se můžeme těšit na záplavy kouře a na boj o to jestli si udrží vedení v Prodrift superseries.

Ben “Bon Bon” Broke Smith

 

4 Responses to “Bon Bon’s 1JZ Skyline” (post new)

  1.  

    Ty vole, ten diffec v tom videu, šikovnej kluk :-D

  2.  

    Už jsem na toto auto koukal, je parádní. Holt dobrej setup i řidič, skvělá kombinace. Opět děkuji za ,,delší,, článek :)

  3.  

    u driftworks maj nějak moc ve zvyku do všeho cpát 6tihrnky od toyoty

  4.  

    Von to sám Bonbon někde zdůvoďnoval tim, že Nissan má lepší chassis a Toyota zase lepší motory :-)

Leave a Reply