2011 CDS – preparations
Určitě v každém kdo se zajímá o českou drift scénu hlodá myšlenka, co za auta či změny se objeví v nadcházející sezóně. Pár lidí/týmů jsem navštívil abych se podíval jak to s nimi vypadá pro rok 2011. A jelikož sem si vzal se sebou foťák, nebo mi někdo z fotkami pomohl můžu se s vámi podělit o to co sem objevil.
Na první fotce, kterou vidíte výš je Rybova Miata (Shatsu team), u tohohle auta bohužel toho moc nového nečekejte. Dojde jenom k údržbě (nejenom garáže), co si pod tím představit? GO motoru, údržba podvozku apod.
Další na koho se podíváme je tým bratří Bezoušků, zde bude novinek poměrně víc. V příští sezóně už neuvidíme 2 oranžové e30, ale jak už možná někdo tušil se budou bratři účastnit s jednou z oranžových e30 a jednou e36 M3 3.0 v červené barvě.
Změny aut nejsou změnou jedinou. Aby “oranžáda” se svým motorem S38B36 nezaostávala za mladší e36 dostala pod kapotu poměrně výrazný doping. O navýšení výkonu se tak stará kompresor Eaton M112, který by měl natlačit do motoru z M5 tlak přes 0,5 baru. Pokud se podaří vše naladit jak má být výkon se může dostat za hranici 400koní. Samozřejmě dojde i k nárůstu kroutícího momentu a tak aby bylo možné ho dostat na kola byla vyměněna i spojka za kovokeramickou. Na karoserii se udělalo jen pár drobných změn, hlavně ke snížení váhy, která poskočila se zástavbou kompresoru o něco výše.
Teď naopak nastává otázka jak má držet krok sice novější, ale výkonově slabší E36 M3 s takovou bestií? Odpovědí by měla být obratnost zajištěná novější konstrukcí (hlavně zadní náprava) a váhou, které se podřídila velká čast prvků interieru. Zmizeli tak nejen všechny nepotřebné prvky interieru, nepotřebná elektroinstalace, ale také nepotřebné části karoserie. Tuhost by pak měl zajišťovat bezpečnostní rám. Pro dostatečný výkon, byl do správné kondice zrepasován i motor S50B30. Uvidíme jestli Standa odolá vábení druhého kompresoru eaton M112 o který sem na dílně náhodou zakopnul.
Dalším v řadě zajímavých je tým Dorifto Garage, který do příští sezóny nastoupí (stejně jako v loni) se svou červenou s14.5 a cihlovou s14a. Jelikož s14.5 s pohonou jednotkou RB26DETT z GT-R měla několik dětských nemocí, bylo pro letošek na hlavním plánu jejich odstranění, aby auto bylo spolehlivé pro nadcházející sezónu. Proto byla vyměněna kompletní kabeláž auta za novou, došlo i na drobné úpravy motoru jako např. lepší odvětrání hlavy (to také zlepšuje spolehlivost motoru a chrání ho před poškozením). Možná i dojde na výměnu turbodmychadel. Ke změně dojde i na zevnějšku auta, kdy se decentně změní válečné zbarvení.
Petrova s14a dostane pod kapotu jiné srdce, z největší pravděpodobností 6ti válec od Toyoty 1JZ-GTE. Tenhle motor je velmi oblíbený u drifterů v anglii i v japonsku. Je velmi odolný a už se sériovými vnitřnostmi z něj lze dostat poměrně zajímavých výkonů. Exteriér zůstane podobný jako minulou sezónu až na decentní křídlo a jiné válčné polepy.
Další auto na které se mi podařilo narazit byla M3 Míry Pecky, který také nezahálel s přípravou (práci nechal na bratřích Bezoušcích). U Míry se však v první řadě nejednalo o úpravy ale spíše opravy škod způsobených na posledním závodě CDS, kdy zažil nepříjemné setkání se svodidly třetího druhu. Také se zjistilo, že minimálně blok jeho motoru patří do novější M3 E46, proto je pozice v motorovém prostoru poněkud “jiná”. Když už bylo potřeba “šahat” na karoserii došlo k několika změnám, vevařila se klec, elektroinstalace a interiér prošli odtučňovací kůrou a v neposlední řadě byl zvětšen rejd. Výsledná barva zatím neni známá, protože ani Míra zatím neví jakou vybere.
Dále mě zajímalo jak na tom je taková M3 Zdeňka Wertheima, ta bohužel byl zrovna v servisu a tak nebylo možné udělat podrobnější fotky, ale info sem dostal. Exterier: Zevnějšek dopořádku – novej nárazník, blinkry, světla, laminátová kapota + co bude potřeba lakovat. Nové polepy a kola Dotz. Podvozek: e46 M3 přední ramena, tyčky řízení a polyuretany od powerlflexu místo sériových silentbloků. Na zadní nápravu D2 stavitelná ramena s unibaly, powerflex silentbloky na diferenciálu, nápravnici a ramenech. V interiéru dojde jenom k drobným změnám.
Pak se mi ještě podařilo zastihnout Adama Vrtílku, když sem mu bral rám do svého auta, protože Adam se rozhodnul pro vevařený rám a tak fotka auta je zrovna v době kdy je auto odstrojené a připravené pro vevaření rámu. Mimo rám došlo na GO motoru (u Kageki-Racing), protože minulé písty nevydrželi závodní nasazení. U Kageki se udělal i nový výfuk (straight pipe) a o řízení motoru se bude starat řídící jednotka Apexi PowerFC. A ještě dojde pravděpodobně k nějakým drobným úpravám.
Máme zde ještě jednu s13 a to Sandyho. Ten pro vztek všem odpůrcům konceptu s13 s motorem CA18DET nebude pro nadcházející sezónu měnit nic, protože vše funguje tak jak má a Sandymu auto dělá radost. Proto je fotka z garáže, kde auto čeká na svůj další závod.
No a v neposlední řadě tu máme Radka Petříka, který minulou sezónu vynechal jako závodník, aby mohl pomáhat s organizací série CDS a učástnil se jako porotce. Na autě se udělalo několik úprav, které byli spíše pro správnou funkci auta. Auto už je teď ready-to-race a uvidíme jak rychle si Radek oživí svoje zkušenosti a na jakém místě se bude umisťovat.
Tímto bych chtěl všem jezdcům poděkovat za spolupráci při představování změn pro rok 2011. Bohužel nebylo v mích silách zajistit uplně všechny auta a jezdce. Dostalo se však ke mě, že je připravená ještě jedna bestie pro letošní rok, kterou vám snad přiblížíme už brzy. Co se týká Sideways teamu je ještě otázkou jestli se podaří vůbec odstartovat v letošním roce, jelikož se nepodařilo sehnat žádného sponzora a nesešel se tak dostatek financí pro účast Matýáše v sezóně 2011.
Pokud vás zajímají další fotky výše uvedených aut, tak je najdete: ZDE