Building to Perfection
Každý máme svou představu o tom, jak by mělo vypadat perfektní auto. Někdo se na to snaží nemyslet, protože ví, že je to nedosažitelný cíl, ale jsou lidé, kteří svoji představu dokáží realizovat. Jednou za čas se nějaké takové auto objeví i zde na webu (jako například legendární AE86 Miguela z Newera Imports) a dnes se k nim přidá další.
Tato PS13 z roku 1989 se svému současnému majiteli dostala do rukou před třemi lety. Původně měla Silvie sloužit pouze jako hračka na občasné sklouznutí, ale po pár měsících blbnutí po australských okruzích se Nigel rozhodl auto kompletně rozebrat a dovést k dokonalosti. Jako první přišla výměna původního CA18 za novější dvoulitrový SR20 a hned po tom přebodování a vyztužení karoserie, výměna veškerých součástí podvozku a řada dalších větších či menších úprav, které mají za výsledek výkon 320 koní na kolech.
Engine:
Fully rebuilt SR20det
TOMEI Rocker arm Stoppers
TRUST Inl 264, EX 272 11.5mm Cams
GREDDY Valve springs
HKS 1.2mm Head gasket
ARP head stud kit
CP 86.5mm Forged pistons (9.0 Comp ratio) Ceramic and teflon coated
EAGLE Forged H beam Rods
Rebuilt Head
Trust sump
Billet underdrive pulley set
Racespec engine mounts
GFB lightweight crank pulley
Microtech LTX8 computer with custom loom
Trust TD06L2 full turbo kit with 45mm ext wastegate
80mm throttle body
Custom Inlet plenum with 45mm ram tubes
Full 3 inch stainless exhaust
Earls oil cooler with GREX sandwich plate
60mm radiator
Nismo thermostat
R33 GTR fuel pump
Sard regulator
Defi fuel pressure gauge
Custom fuel rail with earls fittings
870cc Siemens injectors
Driveline:
Z32 Gearbox with SR20 adapter kit
Short shifter
OS Giken Fly Wheel
OS Giken Twin plate Brass button Clutch
Custom 1piece Tailshaft with hoop
Welded diff
Front GTR 5 stud conversion
Rear GTR 5 stud conversion
Suspension:
HSD coilovers 9k front and 6k rear springs
S14 lower control arms
Super now rod ends
Tein tie rods
Adjustable caster rods
22mm front swaybar with rose jointed mounts
20mm rear swaybar with rose jointed mounts
Adjustable rear camber arms
Adjustable rear toe arms
Adjustable rear traction arms
Custom rear cradle bushes
Urathane mounts replace every rubber bush
Front wheels: Rays Volk Racing TE37 17×9.5+12 with 215/40/17 rubber
Rear wheels: Rays Volk Racing TE37 17×10+18 with 235/40/17 rubber
R33 GTR Brembo Brakes all round
EBC red stuff pads
Slotted rotors
Maltech Braided lines
Tilton Pedal box with short series Tilton master cylinders
Extended hand brake lever
F-R Brake bias adjuster
Inside:
R32 GTR reclineable buckets lowered 50mm
Defi gauges w/ controller
Motec shift light and Oil press warning light
HKS EVC boost controller
Custom loom made from scratch
Removeable steering wheel hub
RPM sued steering wheel
Guttered dash
Oddysey dry cell battery mounted on top of gearbox tunnel
Outside:
Nismo front bar
Nissan side skirts
Pumped guards
RPM mirrors
Raised bonnet
Shaved bootlid
Origin carbon roof lip, boot lip and sun shades
Chassis:
Stich welded chassis
Strengthened strut towers
Strengthened chassis rail
Safety 21 roll cage with weld on mounts
Front tubs
Custom tin work
Custom radiator/intercooler sopport